Св. Евангелие от Луки, глава 6
- Бысть же в субботу второпервую ити ему сквозе сеяния: и восторгаху ученицы его класы, и ядяху, стирающе руками.
- Нецыи же от фарисей реша им: что творите, егоже не достоит творити в субботы?
- И отвещав Иисус рече к ним: ни ли сего чли есте, еже сотвори давид, егда взалкася сам и иже с ним бяху?
- како вниде в дом Божий, и хлебы предложения взем, и яде, и даде и сущым с ним, ихже не достояше ясти, токмо единым иереем?
- И глаголаше им, яко господь есть Сын человеческий и субботе.
- Бысть же и в другую субботу внити ему в сонмище и учити. и бе тамо человек, и рука ему десная бе суха.
- Назираху же книжницы и фарисеи, аще в субботу исцелит, да обрящут речь нань.
- Он же ведяше помышления их, и рече человеку имущему суху руку: востани и стани посреде. Он же востав ста.
- Рече же Иисус к ним: вопрошу вы: что достоит в субботы, добро творити, или зло творити? душу спасти, или погубити? Они же умолчаша.
- И воззрев на всех их, рече ему: простри руку твою. Он же сотвори тако: и утвердися рука его здрава яко другая.
- Они же исполнишася безумия, и глаголаху друг ко другу, что быша сотворили Иисусови.
- Бысть же во дни тыя, изыде в гору помолитися: и бе об нощь в молитве Божии.
- И егда бысть день, призва ученики своя: и избра от них дванадесяте, ихже и апостолы нарече:
- симона, егоже именова петра, и андреа брата его, иакова и иоанна, филиппа и варфоломеа,
- матфеа и фому, иакова алфеева и симона нарицаемаго зилота,
- иуду иаковля, и иуду искариотскаго, иже и бысть предатель.
- Изшед с ними, ста на месте равне: и народ ученик его, и множество много людей от всея иудеи и иерусалима и помория тирска и сидонска,
- иже приидоша послушати его и исцелитися от недуг своих, и страждущии от дух нечистых: и исцеляхуся.
- И весь народ искаше прикасатися ему: яко сила от него исхождаше и исцеляше вся.
- И той возвед очи свои на ученики своя, глаголаше: блажени нищии духом: яко ваше есть царствие Божие.
- Блажени, алчущии ныне: яко насытитеся. Блажени, плачущии ныне: яко возсмеетеся.
- Блажени будете, егда возненавидят вас человецы, и егда разлучат вы, и поносят, и пронесут имя ваше яко зло, Сына человеческаго ради.
- Возрадуйтеся в той день и взыграйте: се бо мзда ваша многа на небеси. По сим бо творяху пророком отцы их.
- Обаче горе вам богатым: яко отстоите утешения вашего.
- Горе вам, насыщеннии ныне: яко взалчете. Горе вам смеющымся ныне: яко возрыдаете и восплачете.
- Горе, егда добре рекут вам вси человецы: по сим бо творяху лжепророком отцы их.
- Но вам глаголю слышащым: любите враги вашя, добро творите ненавидящым вас,
- благословите кленущыя вы, и молитеся за творящих вам обиду.
- Биющему тя в ланиту, подаждь и другую: и от взимающаго ти ризу, и срачицу не возбрани.
- Всякому же просящему у тебе, дай: и от взимающаго твоя, не истязуй.
- И якоже хощете да творят вам человецы, и вы творите им такожде.
- И аще любите любящыя вы, кая вам благодать есть? ибо и грешницы любящыя их любят.
- И аще благотворите благотворящым вам, кая вам благодать есть? ибо и грешницы тожде творят.
- И аще взаим даете, от нихже чаете восприяти, кая вам благодать есть, ибо и грешницы грешником взаим давают, да восприимут равная.
- Обаче любите враги вашя, и благотворите, и взаим дайте, ничесоже чающе: и будет мзда ваша многа, и будете сынове вышняго: яко той благ есть на безблагодатныя и злыя.
- Будите убо милосерди, якоже и Отец ваш милосерд есть.
- И не судите, и не судят вам: и не осуждайте, да не осуждени будете: отпущайте, и отпустят вам:
- дайте, и дастся вам: меру добру, наткану и потрясну и преливающуся дадят на лоно ваше: тою бо мерою, еюже мерите, возмерится вам.
- Рече же притчу им: еда может слепец слепца водити? не оба ли в яму впадетася?
- Несть ученик над учителя своего: совершен же всяк будет, якоже и учитель его.
- Что же видиши сучец, иже есть во очеси брата твоего, бервна же, еже есть во очеси твоем, не чуеши?
- Или како можеши рещи брату твоему: брате, остави, да изьму сучец, иже есть во очеси твоем, сам сущаго во очеси твоем бервна не видя? Лицемере, изьми первее бервно из очесе твоего, и тогда прозриши изяти сучец из очесе брата твоего.
- Несть бо древо добро, творя плода зла: ниже древо зло, творя плода добра.
- Всяко бо древо от плода своего познается: не от терния бо чешут смоквы, ни от купины емлют гроздия.
- Благий человек от благаго сокровища сердца своего износит благое: и злый человек от злаго сокровища сердца своего износит злое: от избытка бо сердца глаголют уста его.
- Что же мя зовете: Господи, Господи, и не творите, яже глаголю?
- Всяк грядый ко мне и слышай словеса моя и творя я, скажу вам, кому есть подобен.
- подобен есть человеку зиждущу храмину, иже ископа и углуби, и положи основание на камени: наводнению же бывшу, припаде река ко храмине той, и не може поколебати ея: основана бо бе на камени.
- Слышавый же и не сотворивый подобен есть человеку создавшему храмину на земли без основания: к нейже припаде река, и абие падеся, и бысть разрушение храмины тоя велие.
|
Выбор перевода и языка
|