Послание Иакова, глава 2
- Братие моя, не на лица зряще имейте веру Господа нашего Иисуса Христа славы.
- Аще бо внидет в сонмище ваше муж, злат перстень нося, в ризе светле, внидет же и нищь в худе одежди,
- и воззрите на носящаго ризу светлу, и речете ему: ты сяди зде добре: и нищему речете: ты стани тамо, или сяди зде на подножии моем:
- и не разсмотристе в себе, и бысте судии помышлений злых.
- Слышите, братие моя возлюбленная, не Бог ли избра нищыя мира сего богаты в вере и наследники царствия, еже обеща любящым его?
- вы же укористе нищаго. Не богатии ли насилуют вам, и тии влекут вы на судища?
- не тии ли хулят доброе имя нареченное на вас?
- Аще убо закон совершаете царский, по писанию: возлюбиши искренняго своего якоже себе самаго, добре творите:
- аще же на лица зрите, то грех содеваете, обличаеми от закона якоже преступницы.
- Иже бо весь закон соблюдет, согрешит же во единем, бысть всем повинен.
- Рекий бо: не прелюбы сотвориши, рекл есть и: не убиеши. Аще же не прелюбы сотвориши, убиеши же, был еси преступник закона.
- Тако глаголите и тако творите, яко законом свободным имущии суд прияти.
- Суд бо без милости не сотворшему милости: и хвалится милость на суде.
- Кая польза, братие моя, аще веру глаголет кто имети, дел же не имать? еда может вера спасти его?
- Аще же брат или сестра нага будета и лишена будета дневныя пищи,
- речет же има кто от вас: идита с миром, грейтася и насыщайтася? не даст же има требования телеснаго: кая польза?
- Такожде и вера, аще дел не имать, мертва есть о себе.
- Но речет кто: ты веру имаши, аз же дела имам: покажи ми веру твою от дел твоих, и аз тебе покажу от дел моих веру мою.
- Ты веруеши, яко Бог един есть: добре твориши: и беси веруют, и трепещут.
- Хощеши же ли разумети, о, человече суетне, яко вера без дел мертва есть?
- Авраам отец наш не от дел ли оправдася, вознес исаака сына своего на жертвенник?
- Видиши ли, яко вера поспешествоваше делом его, и от дел совершися вера?
- И совершися писание глаголющее: верова же авраам Богови, и вменися ему в правду, и друг Божий наречеся.
- Зрите ли убо, яко от дел оправдается человек, а не от веры единыя?
- Такожде же и раав блудница не от дел ли оправдася, приемши сходники и иным путем изведши их?
- Якоже бо тело без духа мертво есть, тако и вера без дел мертва есть.
|
Выбор перевода и языка
|