Деяния св. Апостолов, глава 4
- Глаголющым же им к людем, наидоша на них священницы и воевода церковный и саддукее,
- жаляще си, за еже учити им люди и возвещати о Иисусе воскресение мертвых:
- и возложиша на них руки и положиша их в соблюдение до утрия: бе бо вечер уже.
- Мнози же от слышавших слово вероваша: и бысть число мужей яко тысящ пять.
- Бысть же наутрие собратися князем их и старцем и книжником во иерусалим,
- и анне архиерею и каиафе и иоанну и александру, и елицы беша от рода архиерейска:
- и поставльше их посреде, вопрошаху: коею силою или коим именем сотвористе сие вы?
- Тогда петр, исполнився Духа свята, рече к ним: князи людстии и старцы Израилевы,
- аще мы днесь истязуеми есмы о благодеянии человека немощна, о чесом сей спасеся,
- разумно буди всем вам и всем людем Израилевым, яко во имя Иисуса Христа назореа, егоже вы распясте, егоже Бог воскреси от мертвых, о сем сей стоит пред вами здрав:
- сей есть камень укореный от вас зиждущих, бывый во главу угла, и несть ни о единем же инем спасения:
- несть бо иного имене под небесем, даннаго в человецех, о немже подобает спастися нам.
- Видяще же петрово дерзновение и иоанново и разумевше, яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся, знаху же их, яко со Иисусом беста:
- видяще же исцелевшаго человека с нима стояща, ничтоже имяху противу рещи.
- Повелевше же има вон из сонмища изыти, стязахуся друг со другом,
- глаголюще: что сотворим человекома сима? яко убо нарочитое знамение бысть има, всем живущым во иерусалиме яве, и не можем отврещися:
- но да не более прострется в людех, прещением да запретим има ктому не глаголати о имени сем ни единому от человек.
- И призвавше их, заповедаша има отнюд не провещавати ниже учити о имени Иисусове.
- Петр же и иоанн отвещавша к ним реста: аще првдно есть пред Богом вас послушати паче, нежели Бога, судите:
- не можем бо мы, яже видехом и слышахом, не глаголати.
- Они же призапрещше има, пустиша я, ничтоже обретше како мучити их, людий ради, яко вси прославляху Бога о бывшем:
- лет бо бяше множае четыредесяти человек той, на немже бысть чудо сие исцеления.
- Отпущена же бывша приидоста ко своим и возвестиста, елика к нима архиерее и старцы реша.
- Они же слышавше единодушно воздвигоша глас к Богу и рекоша: влдко, ты, Боже, сотворивый небо и землю и море и вся, яже в них,
- иже Духом святым усты отца нашего давида отрока твоего рекл еси: вскую шаташася языцы, и людие поучишася тщетным?
- предсташа царие земстии, и князи собрашася вкупе на Господа и на Христа его.
- Собрашася бо воистинну во граде сем на святаго отрока твоего Иисуса, егоже помазал еси, ирод же и понтийский пилат с языки и людьми Израилевыми,
- сотворити, елика рука твоя и совет твой преднарече быти:
- и ныне, Господи, призри на прещения их и даждь рабом твоим со всяким дерзновением глаголати слово твое,
- внегда руку твою прострети ти во исцеления, и знамением и чудесем бывати именем святым отрока твоего Иисуса.
- И помолившымся им, подвижеся место, идеже бяху собрани, и исполнишася вси Духа свята и глаголаху слово Божие со дерзновением.
- Народу же веровавшему бе сердце и душа едина, и ни един же что от имений своих глаголаше свое быти, но бяху им вся обща.
- И велиею силою воздаяху свидетелство апостоли воскресению Господа Иисуса Христа, благодать же бе велия на всех их.
- Не бяше бо нищь ни един в них: елицы бо господие селом или домовом бяху, продающе приношаху цены продаемых
- и полагаху при ногах апостол: даяшеся же коемуждо, егоже аще кто требоваше.
- Иосиа же, нареченный варнава от апостол, еже есть сказаемо сын утешения, левит, кипрянин родом,
- имея село, продав принесе цену и положи пред ногами апостол.
|
Выбор перевода и языка
|