Деяния св. Апостолов, глава 19
- Бысть же внегда быти аполлосу в коринфе, павел, прошед вышния страны, прииде во ефес, и обрет некия ученики,
- рече к ним: аще убо Дух свят прияли есте веровавше? Они же реша к нему: но ниже аще Дух святый есть, слышахом.
- Рече же к ним: во что убо крестистеся? Они же рекоша: во иоанново крещение.
- Рече же павел: иоанн убо крести крещением покаяния, людем глаголя, да во грядущаго по нем веруют, сиречь во Христа Иисуса.
- Слышавше же крестишася во имя Господа Иисуса,
- и возложшу павлу на ня руце, прииде Дух святый на ня, глаголаху же языки и пророчествоваху.
- Бяше же всех мужей яко дванадесять.
- Вшед же в сонмище, дерзаше, не обинуяся три месяцы беседуя и уверяя, яже о царствии Божии.
- И егда нецыи ожесточахуся и пряхуся, злословяще путь Господень пред народом, отступль от них отлучи ученики, по вся дни стязаяся во училищи мучителя некоего.
- Сие же бысть два лета, яко всем живущым во асии слышати слово Господа Иисуса, жидом же и еллином.
- Силы же не просты творяше Бог рукама павловыма,
- яко и на недужныя наносити от тела его главотяжы и убрусцы, и исцелитися им от недуг, и духом лукавым исходити от них.
- Начаша же нецыи от скитающихся иудей заклинателей именовати над имущими духи лукавыя имя Господа Иисуса, глаголюще: заклинаем вы Иисусом, егоже павел проповедует.
- Бяху же нецыи сынове скевы иудеанина архиереа седмь, иже сие творяху.
- Отвещав же дух лукавый рече: Иисуса знаю и павла свем, вы же кто есте?
- И скачя на них человек, в немже бе дух лукавый, и одолев им, укрепися на них, якоже нагим и ураненым избежати от храма онаго.
- Сие же бысть разумно всем живущым во ефесе иудеем же и еллином, и нападе страх на всех их, и величашеся имя Господа Иисуса:
- мнози же от веровавших прихождаху, исповедающе и сказующе дела своя:
- доволни же от сотворших чародеяния, собравше книги своя, сожигаху пред всеми: и сложиша цены их и обретоша сребра пять тем.
- Сице крепко слово Господне растяше и крепляшеся.
- И якоже скончашася сия, положи павел в дусе, прошед македонию и ахаию, ити во иерусалим, рек, яко бывшу ми тамо, подобает ми и рим видети.
- Послав же в македонию два от служащих ему, тимофеа и ераста, сам же пребысть время во асии.
- Бысть же во время оно молва не мала о пути Господни:
- димитрий бо некто именем, среброковачь, творяй храмы сребряны артемиде, подаяше хитрецем делание не мало,
- ихже собрав и ины сицевых вещей делатели, рече: мужие, весте, яко от сего делания доволство житию нашему есть:
- и видите и слышите, яко не токмо ефес, но мало не всю асию павел сей препрев, обрати мног народ, глаголя, яко не суть бози, иже руками человеческими бывают:
- не токмо же сия беду приемлет наша часть, еже бы во обличение не приити, но дабы и великия богини артемиды храм ни во чтоже не вменился, имать же разоритися и величество ея, юже вся асиа и вселенная почитает.
- Слышавше же и бывше исполнени ярости, вопияху глаголюще: велика артемида ефесская.
- И исполнися град весь мятежа: устремишася же единодушно на позорище, восхищше гаиа и аристарха македоняны, други павловы.
- Павлу же хотящу внити в народ, не оставляху его ученицы:
- нецыи же от асийских началник, суще ему друзи, пославше к нему, моляху не вдати себе в позор.
- Друзии же убо ино нечто вопияху: бе бо собрание смущено, и множайшии от них не ведяху, чесо ради собрашася.
- От народа же избраша александра, изведшым его иудеем. Александр же, помаав рукою, хотяше отвещати народу.
- Разумевше же, яко иудеанин есть, глас бысть един от всех, яко на два часа вопиющих: велика артемида ефесская.
- Утишив же книжник народ, рече: мужие ефесстии, кто бо есть человек, иже не весть, яко ефесский град служитель есть великия богини артемиды и диопета?
- без всякаго убо прекословия сим сице сущым, потребно есть вам безмолвным быти и ничтоже безчинно творити:
- приведосте бо мужей сих, ни храм окрадших, ниже богиню вашу хулящих:
- аще убо димитрий и иже с ним художницы имут к кому слово, суды суть и анфипати суть: да поемлют друг на друга:
- аще ли же что о иных ищете, в законнем собрании разрешится:
- ибо бедствуем порицаеми быти о крамоле днешней, ни единей вине сущей, о нейже возможем воздати слово стремления сего. И сия рек распусти собравшийся народ.
|
Выбор перевода и языка
|