Св. Евангелие от Луки, глава 11
- И бысть внегда быти ему на месте некоем молящуся, и яко преста, рече некий от ученик его к нему: Господи, научи ны молитися, якоже и иоанн научи ученики своя.
- Рече же им: егда молитеся, глаголите: Отче наш, иже на небесех, да святится имя твое: да приидет царствие твое: да будет воля твоя, яко на небеси, и на земли:
- хлеб наш насущный подавай нам на всяк день:
- и остави нам грехи нашя, ибо и сами оставляем всякому должнику нашему: и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
- И рече к ним: кто от вас имать друга, и идет к нему в полунощи, и речет ему: друже, даждь ми взаим три хлебы:
- понеже друг прииде с пути ко мне, и не имам чесо предложити ему.
- И той извнутрь отвещав речет: не твори ми труды: уже двери затворены суть, и дети моя со мною на ложи суть: и не могу востав дати тебе.
- Глаголю же вам: аще и не даст ему востав, зане друг ему есть: но за безочьство его, востав даст ему, елика требует.
- И аз вам глаголю: просите, и дастся вам: ищите, и обрящете: толцыте, и отверзется вам:
- всяк бо просяй приемлет, и ищяй обретает, и толкущему отверзется.
- Котораго же вас отца воспросит сын хлеба, еда камень подаст ему? или рыбы, еда в рыбы место змию подаст ему?
- или аще попросит яица, еда подаст ему скорпию?
- Аще убо вы зли суще, умеете даяния блага даяти чадом вашым, кольми паче Отц, иже с небесе, даст духа святаго просящым у него?
- И бе изгоня беса, и той бе нем: бысть же бесу изшедшу, проглагола немый: и дивишася народи.
- Нецыи же от них реша: о веельзевуле князи бесовстем изгонит бесы.
- Друзии же искушающе, знамения от него искаху с небесе.
- Он же ведый помышления их, рече им: всяко царство само в себе разделяяся, запустеет: и дом на дом, падает.
- Аще же и сатана сам в себе разделися, како станет царство его, якоже глаголете, о веельзевуле изгонящя мя бесы.
- Аще же аз о веельзевуле изгоню бесы, сынове ваши о ком изгонят? сего ради тии будут вам судии.
- Аще ли же о персте Божии изгоню бесы, убо постиже на вас царствие Божие.
- Егда крепкий вооружився хранит свой двор, во смирении суть имения его:
- егда же креплеи его нашед победит его, все оружие его возьмет, на неже уповаше, и корысть его раздает.
- Иже несть со мною, на мя есть: и иже не собирает со мною, расточает.
- Егда же нечистый дух изыдет от человека, преходит сквозе безводная места, ищя покоя: и не обретая, глаголет: возвращуся в дом мой, отнюдуже изыдох.
- И пришед обрящет и пометен и украшен.
- Тогда идет и поймет седмь других духов горших себе, и вшедше живут ту: и бывают последняя человеку тому горша первых.
- Бысть же егда глаголаше сия, воздвигши некая жена глас от народа, рече ему: блажено чрево носившее тя, и сосца, яже еси ссал.
- Он же рече: темже убо блажени слышащии слово Божие и хранящии е.
- Народом же собирающымся начат глаголати: род сей лукав есть: знамения ищет, и знамение не дастся ему, токмо знамение ионы пророка:
- Якоже бо бысть иона знамение ниневитом, тако будет и Сын человеческий роду сему.
- Царица южская востанет на суд с мужи рода сего, и осудит их: яко прииде от конец земли слышати премудрость соломонову: и се множае соломона зде.
- Мужие ниневитстии востанут на суд с родом сим, и осудят и: яко покаяшася проповедию иониною: и се множае ионы зде.
- Никтоже убо светильника вжег, в скрове полагает, ни под спудом, но на свещнице, да входящии свет видят.
- Светильник телу есть око: егда убо око твое просто будет, все тело твое светло будет: егда же лукаво будет, и тело твое темно.
- Блюди убо, еда свет, иже в тебе, тьма есть.
- Аще бо тело твое все светло, не имый некия части темны, будет светло все, якоже егда светильник блистанием прсвещает тя.
- Егда же глаголаше, моляше его фарисей некии, да обедует у него: вшед же возлеже.
- Фарисей же видев дивися, яко не прежде крестися прежде обеда.
- Рече же Господь к нему: ныне вы, фарисее, внешняя сткляницы и блюда очищаете, внутреннее же ваше полно грабления есть и лукавства.
- Безумнии, не иже ли сотвори внешнее, и внутреннее сотворил есть?
- Обаче от сущих дадите милостыню: и се вся чиста вам будут.
- Но горе вам фарисеом, яко одесятствуете от мятвы и пигана и всякаго зелия, и мимоходите суд и любовь Божию: сия подобаше сотворити, и онех не оставляти.
- Горе вам фарисеом, яко любите председания на сонмищех и целования на торжищих.
- Горе вам, книжницы и фарисее лицемери, яко есте яко гроби неведоми, и человецы ходящии верху не ведят.
- Отвещав же некий от законник рече ему: учителю, сия глаголя, и нам досаждаеши.
- Он же рече: и вам законником горе, яко накладаете на человеки бремена не удобь носима, и сами единем перстом вашим не прикасаетеся бременем.
- Горе вам, яко зиждете гробы пророк, отцы же ваши избиша их.
- Убо свидетельствуете и соблаговолите делом отец ваших: яко тии убо избиша их, вы же зиждете их гробы.
- Сего ради и премудрость Божия рече: послю в них пророки и апостолы, и от них убиют и изженут:
- да взыщется кровь всех пророк, проливаемая от сложения мира, от рода сего,
- от крове авеля даже до крове захарии, погибшаго между олтарем и храмом: ей, глаголю вам, взыщется от рода сего.
- Горе вам законником, яко взясте ключь разумения: сами не внидосте, и входящым возбранисте.
- Глаголющу же ему сия к ним, начаша книжницы и фарисее бедне гневатися нань и престати его о мнозе,
- лающе его, ищуще уловити нечто от уст его, да нань возглаголют.
|
Выбор перевода и языка
|