Св. Евангелие от Луки, глава 20
- И бысть во един от дней онех, учащу ему люди в церкви и блговествующу, приидоша священницы и книжницы со старцы
- и реша к нему, глаголюще: рцы нам, коею областию сия твориши, или кто есть давый тебе власть сию?
- Отвещав же рече к ним: вопрошу вы и аз единаго словесе, и рцыте ми:
- крещение иоанново с небесе ли бе, или от человек?
- Они же помышляху в себе, глаголюще, яко аще речем: с небесе, речет: почто убо не веровасте ему?
- аще ли же речем: от человек, вси людие камением побиют ны: известно бо бе о иоанне, яко пророк бе.
- И отвещаша: не вемы откуду.
- Иисус же рече им: ни аз глаголю вам, коею областию сия творю.
- Начат же к людем глаголати притчу сию: человек некий насади виноград, и вдаде его делателем, и отиде на лета многа.
- И во время посла к делателем раба, да от плода винограда дадут ему: делатели же бивше его, послаша тща.
- И приложи послати другаго раба: они же и того бивше и досадивше ему, послаша тща.
- И приложи послати третияго: они же и того уязвльше изгнаша.
- Рече же господин винограда: что сотворю? послю сына моего возлюбленнаго, еда како, его видевше, усрамятся.
- Видевше же его делателе, мышляху в себе, глаголюще: сей есть наследник: приидите, убием его, да наше будет достояние.
- И изведше его вон из винограда, убиша. Что убо сотворит им господин винограда?
- Приидет и погубит делатели сия, и вдаст виноград инем. Слышавше же рекоша: да не будет.
- Он же воззрев на них, рече: что убо писаное сие: камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла?
- Всяк падый на камени том, сокрушится: а на немже падет, стрыет его.
- И взыскаша архиерее и книжницы возложити нань руце в той час, и убояшася народа: разумеша бо, яко к ним притчу сию рече.
- И наблюдше послаша лаятели, притворяющих себе праведники быти: да имут его в словеси, во еже предати его начальству и области игемонове.
- И вопросиша его, глаголюще: учителю, вемы, яко право глаголеши и учиши, и не на лица зриши, но воистинну пути Божию учиши:
- достоит ли нам кесареви дань даяти, или ни?
- Разумев же их лукавство, рече к ним: что мя искушаете?
- покажите ми цату: чий имать образ и надписание? Отвещавше же рекоша: кесарев.
- Он же рече им: воздадите убо, яже кесарева, кесареви, и яже Божия, Богови.
- И не могоша зазрети глагола его пред людьми: и дивишася о ответе его, и умолчаша.
- Приступиша же нецыи от саддукей, глаголющии воскресению не быти, вопрошаху его,
- глаголюще: учителю, моисей написа нам: аще кому брат умрет имый жену, и той безчаден умрет, да брат его поймет жену и возставит семя брату своему.
- Седмь убо братий бе: и первый поят жену, умре безчаден:
- и поят вторый жену, и той умре безчаден:
- и третий поят ю: такожде же и вси седмь: и не оставиша чад, и умроша:
- послежде же всех умре и жена.
- В воскресение убо, котораго их будет жена? седмь бо имеша ю жену.
- И отвещав рече им Иисус: сынове века сего женятся и посягают:
- а сподобльшиися век он улучити и воскресение, еже от мертвых, ни женятся, ни посягают:
- ни умрети бо ктому могут: равни бо суть ангелом, и сынове суть Божии, воскресения сынове суще.
- А яко востают мертвии, и моисей сказа при купине, якоже глаголет Господа Бога авраамля и Бога исаакова и Бога иаковля.
- Бог же несть мертвых, но живых: вси бо тому живи суть.
- Отвещавше же нецый от книжник рекоша: учителю, добре рекл еси.
- Ктомуже не смеяху его вопросити ничесоже. Рече же к ним:
- како глаголют Христа Сына давидова быти?
- Сам бо давид глаголет в книзе псаломстей: рече Господь Господеви моему: седи одесную мене,
- дондеже положу враги твоя подножие ногама твоима.
- Давид убо Господа его нарицает, и како Сын ему есть?
- Слышащым же всем людем, рече учеником своим:
- внемлите себе от книжник, хотящих ходити во одеждах, и любящих целования на торжищах и председания на сонмищах, и преждевозлежания на вечерях:
- иже Сынедают домы вдовиц, и виною далече молятся: сии приимут лишше осуждение.
|
Выбор перевода и языка
|