Св. Евангелие от Луки, глава 14
- И бысть егда внити ему в дом некоего князя фарисейска в субботу хлеб ясти, и тии бяху назирающе его.
- И се человек некий, имыи водный труд, бе пред ним.
- И отвещав Иисус рече к законником и фарисеом, глаголя: аще достоит в субботу целити?
- Они же умолчаша. И прием исцели его, и отпусти.
- И отвещав к ним рече: котораго от вас осел или вол в студенец впадет, и не абие ли исторгнет его в день субботный?
- И не возмогоша отвещати ему к сим.
- Глаголаше же к званным притчу, обдержя, како председания избираху, глаголя к ним:
- егда зван будеши ким на брак, не сяди на преднем месте: еда кто честнее тебе будет званных,
- и пришед иже тебе звавый и онаго, речет ти: даждь сему место: и тогда начнеши со студом последнее место держати.
- Но егда зван будеши, шед сяди на последнем месте, да егда приидет звавый тя, речет ти: друже, посяди выше: тогда будет ти слава пред званными с тобою.
- Яко всяк возносяйся смирится, и смиряяйся вознесется.
- Глаголаше же и ко звавшему его: егда сотвориши обед или вечерю, не зови другов твоих, ни братии твоея, ни сродник твоих, ни сосед богатых: еда когда и тии тя такожде воззовут, и будет ти воздаяние.
- Но егда твориши пир, зови нищыя, маломощныя, хромыя, слепыя:
- и блажен будеши, яко не имут ти что воздати: воздаст же ти ся в воскрешение праведных.
- Слышав же некий от возлежащих с ним сия, рече ему: блажен, иже Сынесть обед в царствии Божии.
- Он же рече ему: человек некии сотвори вечерю велию, и зва многи:
- и посла раба своего в год вечери рещи званным: грядите, яко уже готова суть вся.
- И начаша вкупе отрицатися вси. Первый рече ему: село купих, и имам нужду изыти и видети е. Молю ти ся, имей мя отречена.
- И другий рече: супруг волов купих пять, и гряду искусити их. Молю тя, имей мя отречена.
- И другий рече: жену поях, и сего ради не могу приити.
- И пришед раб той поведа господину своему сия. Тогда разгневався дому владыка, рече рабу своему: изыди скоро на распутия и стогны града, и нищыя и бедныя и слепыя и хромыя введи семо.
- И рече раб. Господи, бысть якоже повелел еси, и еще место есть.
- И рече господин к рабу: изыди на пути и халуги, и убеди внити, да наполнится дом мой:
- глаголю бо вам, яко ни един мужей тех званных вкусит моея вечери: мнози бо суть звани, мало же избранных.
- Идяху же с ним народи мнози: и обращься рече к ним:
- аще кто грядет ко мне, и не возненавидит отца своего и матерь, и жену, и чад, и братию, и сестр, еще же и душу свою, не может мой быти ученик:
- и иже не носит креста своего и вслед мене грядет, не может мой быти ученик.
- Кто бо от вас, хотяй столп создати, не прежде ли сед разчтет имение, аще имать, еже есть на совершение?
- да не, когда положит основание и не возможет совершити, вси видящии начнут ругатися ему,
- глаголюще, яко сей человек начат здати и не може совершити.
- Или кий царь идый ко иному царю Сынитися с ним на брань, не сед ли прежде совещавает, аще силен есть срести с десятию тысящ грядущаго со двемадесятьма тысящама нань?
- Аще ли же ни, еще далече ему сущу, моление послав молится о смирении.
- Тако убо всяк от вас, иже не отречется всего своего имения, не может быти мой ученик.
- Добро есть соль: аще же соль обуяет, чим осолится?
- Ни в землю, ни в гной потребна есть: вон изсыплют ю. Имеяй ушы слышати, да слышит.
|
Выбор перевода и языка
|