Св. Евангелие от Матфея, глава 27
- Утру же бывшу, совет сотвориша вси архиерее и старцы людстии на Иисуса, яко убити его:
- и связавше его ведоша и предаша его понтийскому пилату игемону.
- Тогда видев иуда предавый его, яко осудиша его, раскаявся возврати тридесять сребреники архиереем и старцем,
- глаголя: согреших предав кровь неповинную. Они же реша: что есть нам? ты узриши.
- И поверг сребреники в церкви, отиде: и шед удавися.
- Архиерее же приемше сребреники, реша: недостойно есть вложити их в корвану, понеже цена крове есть.
- Совет же сотворше, купиша ими село скудельниче, в погребание странным:
- темже наречеся село то село крове, до сего дне:
- тогда сбысться реченное иеремием пророком, глаголющим: и прияша тридесять сребреник, цену цененнаго, егоже цениша от сынов Израилев,
- и даша я на село скудельничо, якоже сказа мне Господь.
- Иисус же ста пред игемоном. И вопроси его игемон, глаголя: ты ли еси царь иудейский? Иисус же рече ему: ты глаголеши.
- И егда нань глаголаху архиерее и старцы, ничесоже отвещаваше.
- Тогда глагола ему пилат: не слышиши ли, колика на тя свидетелствуют?
- И не отвеща ему ни к единому глаголу, яко дивитися игемону зело.
- На же праздник обычай бе игемону отпущати единаго народу связня, егоже хотяху:
- имяху же тогда связана нарочита, глаголемаго варавву:
- собравшымся же им, рече им пилат: кого хощете отпущу вам: варавву ли, или Иисуса глаголемаго Христа?
- Ведяше бо, яко зависти ради предаша его.
- Седящу же ему на судищи, посла к нему жена его, глаголющи: ничтоже тебе и првднику тому: много бо пострадах днесь во Сыне его ради.
- Архиерее же и старцы наустиша народы, да испросят варавву, Иисуса же погубят.
- Отвещав же игемон рече им: кого хощете от обою отпущу вам? Они же реша: варавву.
- Глагола им пилат: что убо сотворю Иисусу глаголемому Христу? Глаголаша ему вси: да распят будет.
- Игемон же рече: кое убо зло сотвори? Они же излиха вопияху, глаголюще: да пропят будет.
- Видев же пилат, яко ничтоже успевает, но паче молва бывает, приемь воду, умы руце пред народом, глаголя: неповинен есмь от крове првднаго сего: вы узрите.
- И отвещавше вси людие реша: кровь его на нас и на чадех наших.
- Тогда отпусти им варавву: Иисуса же бив предаде, да его пропнут.
- Тогда воини игемоновы, приемше Иисуса на судище, собраша нань все множество воин:
- и совлекше его, одеяша его хламидою червленою:
- и сплетше венец от терния, возложиша на главу его, и трость в десницу его: и поклоньшеся на колену пред ним ругахуся ему, глаголюще: радуйся, царю иудейский.
- И плюнувше нань, прияша трость и бияху по главе его.
- И егда поругашася ему, совлекоша с него багряницу и облекоша его в ризы его: и ведоша его на пропятие.
- Исходяще же обретоша человека киринейска, именем симона: и сему задеша понести крест его.
- И пришедше на место нарицаемое голгофа, еже есть глаголемо краниево место,
- даша ему пити оцет с желчию смешен: и вкушь, не хотяше пити.
- Распеншии же его разделиша ризы его, вергше жребия:
- и седяще стрежаху его ту:
- и возложиша верху главы его вину его написану: сей есть Иисус, царь иудейский.
- Тогда распяша с ним два разбойника: единаго о десную, и единаго о шуюю.
- Мимоходящии же хуляху его, покивающе главами своими
- и глаголюще: разоряяй церковь и треми денми созидаяй, спасися сам: аще Сын еси Божий, сниди со креста.
- Такожде же и архиерее ругающеся с книжники и старцы, глаголаху:
- иныя спасе, себе ли не может спасти? аще царь Израилев есть, да снидет ныне со креста, и веруем в него:
- упова на Бога: да избавит ныне его, аще хощет ему. Рече бо, яко Божий есмь Сын.
- Тожде же и разбойника распятая с ним поношаста ему.
- От шестаго же часа тма бысть по всей земли до часа девятаго:
- о девятем же часе возопи Иисус гласом велиим, глаголя: или, или, лима савахфани? еже есть, Боже мой, Боже мой, вскую мя еси оставил?
- Нецыи же от ту стоящих слышавше глаголаху, яко илию глашает сей.
- И абие тек един от них, и приемь губу, исполнив же оцта, и вонзе на трость, напаяше его.
- Прочии же глаголаху: остави, да видим, аще приидет илиа спасти его.
- Иисус же, паки возопив гласом велиим, испусти дух.
- И се, завеса церковная раздрася на двое с вышняго края до нижняго: и земля потрясеся: и камение распадеся:
- и гроби отверзошася: и многа телеса усопших святых восташа:
- и изшедше из гроб, по воскреснии его, внидоша во святый град и явишася мнозем.
- Сотник же и иже с ним стрегущии Иисуса, видевше трус и бывшая, убояшася зело, глаголюще: воистинну Божий Сын бе сей.
- Бяху же ту и жены многи издалеча зрящя, яже идоша по Иисусе от галилеи, служащя ему:
- в нихже бе мариа магдалина, и мариа иакова и иосии мати, и мати сыну зеведеову.
- Позде же бывшу, прииде человек богат от аримафеа, именем иосиф, иже и сам учися у Иисуса:
- сей приступль к пилату, проси телесе Иисусова. Тогда пилат повеле дати тело.
- И приемь тело иосиф, обвит е плащаницею чистою
- и положи е в новем своем гробе, егоже изсече в камени: и возвалив камень велий над двери гроба, отиде.
- Бе же ту мариа магдалина и другая мариа, седяще прямо гроба.
- Во утрий же день, иже есть по пятце, собрашася архиерее и фарисее к пилату,
- глаголюще: господи, помянухом, яко льстец он рече, еще сый жив: по триех днех востану:
- повели убо утвердити гроб до третияго дне, да не како пришедше ученицы его нощию украдут его и рекут людем: воста от мертвых: и будет последняя лесть горша первыя.
- Рече же им пилат: имате кустодию: идите, утвердите, якоже весте.
- Они же шедше утвердиша гроб, знаменавше камень с кустодиею.
|
Выбор перевода и языка
|