Св. Евангелие от Матфея, глава 12
- В то время иде Иисус в субботы сквозе сеяния: ученицы же его взалкаша и начаша востерзати класы и ясти.
- Фарисее же видевше реша ему: се, ученицы твои творят, егоже не достоит творити в субботу.
- Он же рече им: несте ли чли, что сотвори давид, егда взалка сам и сущии с ним?
- како вниде в храм Божий и хлебы предложения Сынеде, ихже не достойно бе ему ясти, ни сущым с ним, токмо иереем единым?
- или несте чли в законе, яко в субботы священницы в церкви субботы сквернят и неповинни суть?
- глаголю же вам, яко церкве боле есть зде:
- аще ли бысте ведали, что есть: милости хощу, а не жертвы, николиже убо бысте осуждали неповинных:
- господь бо есть и субботы Сын человеческий.
- И прешед оттуду, прииде на сонмище их.
- И се, человек бе ту, руку имый суху. И вопросиша его, глаголюще: аще достоит в субботы целити? да на него возглаголют.
- Он же рече им: кто есть от вас человек, иже имать овча едино, и аще впадет сие в субботы в яму, не имет ли е и измет?
- кольми убо лучши есть человек овчате? темже достоит в субботы добро творити.
- Тогда глагола человеку: простри руку твою. И простре: и утвердися цела яко другая.
- Фарисее же шедше совет сотвориша на него, како его погубят. Иисус же разумев отиде оттуду.
- И по нем идоша народи мнози, и исцели их всех:
- и запрети им, да не яве его творят:
- яко да сбудется реченное исаием пророком, глаголющим:
- се, отрок мой, егоже изволих, возлюбленный мой, наньже благоволи душа моя: положу дух мой на нем, и суд языком возвестит:
- не преречет, ни возопиет, ниже услышит кто на распутиих гласа его:
- трости сокрушенны не преломит и лена внемшася не угасит, дондеже изведет в победу суд:
- и на имя его языцы уповати имут.
- Тогда приведоша к нему беснующася слепа и нема: и исцели его, яко слепому и немому глаголати и глядати.
- И дивляхуся вси народи глаголюще: еда сей есть Сын давидов?
- Фарисее же слышавше реша: сей не изгонит бесы, токмо о веельзевуле князи бесовстем.
- Ведый же Иисус мысли их, рече им: всякое царство раздельшееся на ся запустеет, и всяк град или дом разделивыйся на ся не станет.
- И аще сатана сатану изгонит, на ся разделился есть: како убо станет царство его?
- И аще аз о веельзевуле изгоню бесы, сынове ваши о ком изгонят? сего ради тии вам будут судии.
- Аще ли же аз о дусе Божии изгоню бесы, убо постиже на вас царствие Божие.
- Или како может кто внити в дом крепкаго и сосуды его расхитити, аще не первее свяжет крепкаго, и тогда дом его расхитит?
- Иже несть со мною, на мя есть: и иже не собирает со мною, расточает.
- Сего ради глаголю вам: всяк грех и хула отпустится человеком: а яже на духа хула не отпустится человеком:
- и иже аще речет слово на Сына человеческаго, отпустится ему: а иже речет на духа святаго, не отпустится ему ни в сей век, ни в будущий.
- Или сотворите древо добро и плод его добр: или сотворите древо зло и плод его зол: от плода бо древо познано будет.
- Порождения ехиднова, како можете добро глаголати, зли суще? От избытка бо сердца уста глаголют.
- Благий человек от благаго сокровища износит благая: и лукавый человек от лукаваго сокровища износит лукавая.
- Глаголю же вам, яко всяко слово праздное, еже аще рекут человецы, воздадят о нем слово в день судный:
- от словес бо своих оправдишися и от словес своих осудишися.
- Тогда отвещаша нецыи от книжник и фарисей, глаголюще: учителю, хощем от тебе знамение видети.
- Он же отвещав рече им: род лукав и прелюбодей знамения ищет, и знамение не дастся ему, токмо знамение ионы пророка:
- якоже бо бе иона во чреве китове три дни и три нощы, тако будет и Сын человеческий в сердцы земли три дни и три нощы.
- Мужие ниневитстии востанут на суд с родом сим и осудят его, яко покаяшася проповедию иониною: и се, боле ионы зде.
- Царица южская востанет на суд с родом сим и осудит и, яко прииде от конец земли слышати премудрость соломонову: и се, боле соломона зде.
- Егда же нечистый дух изыдет от человека, преходит сквозе безводная места, ищя покоя, и не обретает:
- тогда речет: возвращуся в дом мой, отнюдуже изыдох. И пришед обрящет празден, пометен и украшен:
- тогда идет и поймет с собою седмь иных духов лютейших себе, и вшедше живут ту: и будут последняя человеку тому горша первых. Тако будет и роду сему лукавому.
- Еще же ему глаголющу к народом, се, мати и братия его стояху вне, ищуще глаголати ему.
- Рече же некий ему: се, мати твоя и братия твоя вне стоят, хотяще глаголати тебе.
- Он же отвещав рече ко глаголющему ему: кто есть мати моя, и кто суть братия моя?
- И простер руку свою на ученики своя, рече: се, мати моя и братия моя:
- иже бо аще сотворит волю Отца моего, иже есть на небесех, той брат мой, и сестра, и мати есть.
|
Выбор перевода и языка
|