Св. Евангелие от Матфея, глава 21
- И егда приближишася во иерусалим и приидоша в виффагию к горе елеонстей, тогда Иисус посла два ученика,
- глаголя има: идита в весь, яже прямо вама: и абие обрящета осля привязано, и жребя с ним: отрешивша приведита ми:
- и аще вама кто речет что, речета, яко Господь ею требует: абие же послет я.
- Сие же все бысть, да сбудется реченное пророком, глаголющим:
- рцыте дщери сионове: се, царь твой грядет тебе кроток, и всед на осля и жребя, сына подяремнича.
- Шедша же ученика и сотворша, якоже повеле има Иисус,
- приведоста осля и жребя: и возложиша верху ею ризы своя, и вседе верху их.
- Множайшии же народи постилаху ризы своя по пути: друзии же резаху ветви от древ и постилаху по пути.
- Народи же предходящии и вследствующии зваху, глаголюще: осанна Сыну давидову: благословен грядый во имя Господне: осанна в вышних.
- И вшедшу ему во иерусалим, потрясеся весь град, глаголя: кто есть сей?
- Народи же глаголаху: сей есть Иисус пророк, иже от назарета галилейска.
- И вниде Иисус в церковь Божию и изгна вся продающыя и купующыя в церкви, и трапезы торжником испроверже и седалища продающих голуби,
- и глагола им: писано есть: храм мой храм молитвы наречется: вы же сотвористе и вертеп разбойником.
- И приступиша к нему хромии и слепии в церкви: и исцели их.
- Видевше же архиерее и книжницы чудеса, яже сотвори, и отроки зовущя в церкви и глаголющя: осанна Сыну давидову, негодоваша
- и реша ему: слышиши ли, что сии глаголют? Иисус же рече им: ей: несте ли чли николиже, яко из уст младенец и ссущих совершил еси хвалу?
- И оставль их, изыде вон из града в вифанию и водворися ту.
- Утру же возвращься во град, взалка:
- и узрев смоковницу едину при пути, прииде к ней, и ничтоже обрете на ней, токмо листвие едино, и глагола ей: да николиже от тебе плода будет во веки. И абие изсше смоковница.
- И видевше ученицы дивишася, глаголюще: како абие изсше смоковница?
- Отвещав же Иисус рече им: аминь глаголю вам: аще имате веру и не усумнитеся, не токмо смоковничное сотворите, но аще и горе сей речете: двигнися и верзися в море, будет:
- и вся, елика аще воспросите в молитве верующе, приимете.
- И пришедшу ему в церковь, приступиша к нему учащу архиерее и старцы людстии, глаголюще: коею властию сия твориши? и кто ти даде власть сию?
- Отвещав же Иисус рече им: вопрошу вы и аз слово едино: еже аще речете мне, и аз вам реку, коею властию сия творю:
- креещение иоанново откуду бе? с небесе ли, или от человек? Они же помышляху в себе, глаголюще: аще речем, с небесе: речет нам: почто убо не веровасте ему?
- аще ли речем, от человек: боимся народа: вси бо имут иоанна яко пророка.
- И отвещавше Иисусови реша: не вемы. Рече им и той: ни аз вам глю, коею властию сия творю.
- Что же ся вам мнит? Человек некий имяше два сына, и пришед к первому, рече: чадо, иди днесь, делай в винограде моем.
- Он же отвещав рече: не хощу: последи же раскаявся, иде.
- И приступль к другому, рече такоже. Он же отвещав рече: аз, господи: и не иде.
- Кий от обою сотвори волю отчу? Глаголаша ему: первый. Глагола им Иисус: аминь глаголю вам, яко мытари и любодейцы варяют вы в царствии Божии:
- прииде бо к вам иоанн путем првдным, и не веровасте ему, мытари же и любодейцы вероваша ему: вы же видевше, не раскаястеся последи веровати ему.
- Ину притчу слышите. Человек некий бе домовит, иже насади виноград, и оплотом огради его, и ископа в нем точило, и созда столп, и вдаде и делателем, и отиде.
- Егда же приближися время плодов, посла рабы своя к делателем прияти плоды его:
- и емше делателе рабов его, оваго убо биша, оваго же убиша, оваго же камением побиша.
- Паки посла ины рабы множайшя первых: и сотвориша им такоже.
- Последи же посла к ним сына своего, глаголя: усрамятся сына моего.
- Делателе же видевше сына, реша в себе: сей есть наследник: приидите, убием его и удержим достояние его.
- И емше его изведоша вон из винограда и убиша.
- Егда убо приидет господин винограда, что сотворит делателем тем?
- Глаголаша ему: злых зле погубит их, и виноград предаст иным делателем, иже воздадят ему плоды во времена своя.
- Глагола им Иисус: несте ли чли николиже в писаниих: камень, егоже не в ряду сотвориша зиждущии, сей бысть во главу угла? от Господа бысть сие, и есть дивно во очию вашею.
- Сего ради глаголю вам, яко отимется от вас царствие Божие и дастся языку творящему плоды его:
- и падый на камени сем сокрушится: а на немже падет, сотрыет и.
- И слышавше архиерее и фарисее притчи его, разумеша, яко о них глаголет:
- и ищуще его яти, убояшася народа, понеже яко пророка его имеяху.
|
Выбор перевода и языка
|