Послание к Евреям, глава 9
- Имеяше убо первая скиния оправдания службы, святое же людское:
- скиния бо сооружена бысть первая, в нейже светилник и трапеза и предложение хлебов, яже глаголется святая.
- По вторей же завесе скиния глаголемая святая святых,
- злату имущи кадилницу и ковчег завета окован всюду златом, в немже стамна злата имущая манну, и жезл ааронов прозябший, и скрижали завета:
- превышше же его херувими славы, осеняющии олтарь: о нихже не леть ныне глаголати подробну.
- Сим же тако устроеным, в первую убо скинию выну вхождаху священницы, службы совершающе:
- во вторую же единою в лето един архиерей, не без крове, юже приносит за себе и о людских невежествиих.
- Сие являющу духу святому, яко не у явися святых путь, еще первей скинии имущей стояние.
- Яже притча во время настоящее утвердися, в неже дарове и жертвы приносятся, не могущыя по совести совершити служащаго,
- точию в брашнах и питиях, и различных омовениих, и оправданиих плоти, даже до времене исправления належащая.
- Христос же пришед архиерей грядущих благ, болшею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, сиречь, не сея твари,
- ни кровию козлею ниже телчею, но своею кровию, вниде единою во святая, вечное искупление обретый.
- Аще бо кровь козляя и телчая и пепел юнчий кропящий оскверненыя освящает к плотстей чистоте:
- кольми паче кровь Христова, иже духом святым себе принесе непорочна Богу, очстит совесть нашу от мертвых дел, во еже служити нам Богу живу и истинну?
- И сего ради новому завету ходатай есть, да смерти бывшей, во искупление преступлений бывших в первем завете, обетование вечнаго наследия приимут званнии.
- Идеже бо завет, смерти нужно есть вноситися завещающаго,
- завет бо в мертвых известен есть: понеже ничесоже может, егда жив есть завещаваяй.
- Темже ни первый без крове обновлен бысть.
- Реченней бо бывшей всяцей заповеди по закону от моисеа всем людем, приемь кровь козлюю и телчую, с водою и волною червленою и иссопом, самыя же тыя книги и вся люди покропи,
- глаголя: сия кровь завета, егоже завеща к вам Бог.
- И скинию же и вся сосуды служебныя кровию такожде покропи.
- И отнюд кровию вся очищаются по закону, и без кровопролития не бывает оставление.
- Нужда убо бяше образом небесных сими очищатися: самем же небесным лучшими жертвами, паче сих.
- Не в рукотворенная бо святая вниде Христос, противообразная истинных, но в самое небо, ныне да явится лицу Божию о нас,
- ниже да многажды приносит себе, якоже первосвященник входит во святая по вся лета с кровию чуждею:
- понеже подобаше бы ему множицею страдати от сложения мира: ныне же единою в кончину веков, во отметание греха, жертвою своею явися.
- И якоже лежит человеком единою умрети, потом же суд,
- тако и Христос единою принесеся, во еже вознести многих грехи, второе без греха явится, ждущым его во спсние.
|
Выбор перевода и языка
|