Св. Евангелие от Марка, глава 4
- И паки начат учити при мори: и собрася к нему народ мног, якоже самому влезшу в корабль, седети в мори: и весь народ при мори на земли бяше.
- И учаше их притчами много и глаголаше им во учении своем:
- слышите: се, изыде сеяй сеяти:
- и бысть егда сеяше, ово паде при пути, и приидоша птицы, и позобаша е:
- другое же паде при камени, идеже не имяше земли многи, и абие прозябе, зане не имяше глубины земныя:
- солнцу же возсиявшу присвяде, и зане не имяше корене, изсше:
- и другое паде в тернии, и взыде терние, и подави е: и плода не даде:
- и другое паде на земли добрей, и даяше плод восходящь и растущь, и приплодоваше на тридесять, и на шестьдесят, и на сто.
- И глаголаше: имеяй ушы слышати да слышит.
- Егда же бысть един, вопросиша его, иже бяху с ним, со обеманадесяте о притчи.
- И глаголаше им: вам есть дано ведати тайны царствия Божия: онем же внешним в притчах вся бывают,
- да видяще видят, и не узрят: и слышаще слышат, и не разумеют: да не когда обратятся, и оставятся им греси.
- И глагола им: не весте ли притчи сея? и како вся притчи уразумеете?
- Сеяй, слово сеет.
- Сии же суть, иже при пути, идеже сеется слово, и егда услышат, абие приходит сатана и отемлет слово сеянное в сердцах их.
- И сии суть такожде иже на каменных сеемии, иже егда услышат слово, абие с радостию приемлют е:
- и не имут корения в себе, но привременни суть: таже бывшей печали или гонению словесе ради, абие соблажняются.
- А сии суть, иже в тернии сеемии, слышащии слово:
- и печали века сего, и лесть богатства, и о прочих похоти входящыя подавляют слово, и безплодно бывает.
- И сии суть, иже на земли добрей сеяннии, иже слышат слово и приемлют, и плодствуют на тридесять, и на шестьдесят, и на сто.
- И глаголаше им: еда светилник приходит, да под спудом положат его или под одром? не да ли на свещнице положен будет?
- несть бо тайно, еже не явится, ниже бысть потаено, но да приидет в явление:
- аще кто имать ушы слышати, да слышит.
- И глаголаше им: блюдите что слышите: в нюже меру мерите, возмерится вам, и приложится вам слышащым:
- иже бо аще имать, дастся ему: а иже не имать, и еже имать, отимется от него.
- И глаголаше: тако есть царствие Божие, якоже человек вметает семя в землю,
- и спит, и востает нощию и днию: и семя прозябает и растет, якоже не весть он:
- от себе бо земля плодит прежде траву, потом клас, таже исполняет пшеницу в класе:
- егда же созреет плод, абие послет серп, яко наста жатва.
- И глаголаше: чесому уподобим царствие Божие? или коей притчи приложим е?
- яко зерно горушично, еже егда всеяно будет в земли, мнее всех семен есть земных:
- и егда всеяно будет, возрастает, и бывает более всех зелий, и творит ветви велия, яко мощи под сению его птицам небесным витати.
- И таковыми притчами многими глаголаше им слово, якоже можаху слышати.
- Без притчи же не глаголаше им словесе: особь же учеником своим сказаше вся.
- И глагола им в той день, вечеру бывшу: прейдем на он пол.
- И отпущше народы, пояша его якоже бе в корабли: и инии же корабли бяху с ним.
- И бысть буря ветрена велика: волны же вливахуся в корабль, яко уже погружатися ему.
- И бе сам на корме на возглавнице спя. И возбудиша его и глаголаша ему: учителю, не радиши ли, яко погибаем?
- И востав запрети ветру и рече морю: молчи, престани. И улеже ветр, и бысть тишина велия.
- И рече им: что тако страшливи есте? како не имате веры?
- И убояшася страхом велиим и глаголаху друг ко другу: кто убо сей есть, яко и ветр и море послушают его?
|
Выбор перевода и языка
|